+(98)21 33567558 info@asemanplastic.com

معرفي 6 فرچه نظافت منزل به همراه مزایا

حتما می دانید که در سال های اخیر فرچه های زیادی برای نظافت تولید و روانه ی بازار شده اند. در واقع هر کدام از آنها به نوبه ی خود ویژگی های دارند،  که موجب برتری آنها از یک دیگر می شود. ما اینجا اول فرچه را برای شما تعریف می کنیم، سپس به معرفی 6 فرچه نظافت منزل پرداخته و مزایای هر کدام را یکی یکی شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

فرچه شست و شو چیست؟

فرچه شست و شو وسیله ای است که یک دسته الیاف طبیعی یا مصنوعی دارد. این الیاف معمولا بر روی یک سری فلزی یا پلاستیکی یا چوبی بسته شده اند. سری فرچه هم خود به یک دسته ی عمودی متصل است. از این ابزار  معمولا برای شستشوی وسایل استفاده می گردد. در زیر انواع فرچه نظافت منزل را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

انواع فرچه نظافت

فرچه نظافت منزل از نظر شکل و نحوه استفاده در مدل های گوناگون تولید می شود. اما هدف از ساخت همه ی آنها، شستشو و پاکیزگی است. فرچه های نظافت منزل اکنون در 6 مدل مختلف در بازار وجود دارند. این شش مدل عبارتند از:

  • فرچه شست و شوی فرش
  • فرچه ظرفشویی
  • فرچه شست و شوی مبل
  • فرچه شست و شوی سینک
  • فرچه برقی
  • فرچه شست و شوی توالت

در ادامه ی مطلب می توانید با هر کدام از این شش مدل به خوبی آشنا شوید.

فرچه شستشو فرش

این فرچه ها نسبت دیگر انواع فرچه نظافت منزل بسیار کوچک بوده و دسته ی کوتاهی دارند. از آن ها اغلب برای شستشوی فرش، پتو، موکت و وسایل این چنینی استفاده می شود. معمولا این فرچه ها به خاطر سایز کوچک و کاربرد فراوان در اکثر منازل حضور دارند. همچنین می توان موهای روی فرش و موکت را با این وسیله به راحتی جمع کرد.

فرچه شست و شوی فرش

فرچه فرش معمولی

فرچه ظرفشویی

فرچه ی ظرفشویی همانطور که از اسمش پیداست برای شستشوی ظروف استفاده می شود. حتما برایتان پیش آمده که مثلا  خواسته باشید لیوان بلندی را بشویید، ولی دست شما داخل آن نرفته است. در اینجور مواقع برس ظرفشویی می تواند به خوبی به شما کمک کند. این برس برای نظافت لیوان های بلند، گلدان های شیشه ای باریک و هر ظرفی که با دست به راحتی شسته نمی شود بسیار کاربرد دارد. همچنین برای شستن لوله های چرخ گوشت و آب میوه گیری بسیار مناسب است.

فرچه شست و شوی مبل

فرچه شست و شوی مبل نیز یک نمونه ی دیگر از انواع فرچه نظافت منزل است. این فرچه در حقیقت از فرچه شست و شوی فرش نیز کوچکتر می باشد. این محصول در واقع در قسمت بالای خود مخزنی دارد که مایع مخصوص شستن مبل را در آن می‌ریزند. هنگام استفاده از این فرچه باید دکمه ی بالای مخزن را فشار داد تا مایع پاک کننده به الیاف پلاستیکی فرچه نفوذ کرده و بتوان به راحتی عملیات شست و شوی مبل را انجام داد.

فرچه مبل

نمایی از فرچه مخصوص مبل

فرچه شست و شوی سینک

فرچه ی شست و شوی سینک را معمولا با نام فرچه ی سیمی می شناسند. از این فرچه اغلب برای صیقل دادن سطوح و از بین بردن زنگ زدگی در سینک ظرفشویی استفاده می کنند. همچنین فرچه های شست و شوی سینک اکثرا در یک پک به فروش می رسند که این پک ها شامل سه فرچه با جنس های سری مختلف است.

فرچه برقی، جدیدترین فرچه نظافت منزل

از جدیدترین ترین تولیدات بازار در زمینه ی فرچه می توان به فرچه های برقی اشاره کرد. این فرچه ها از یک دریل و مجموعه ای از برس ها با جنس های مختلف تشکیل شده اند. این برس ها روی دریل سوار شده و با چرخش و قدرت عالی خود سطوح مختلف را به بهترین شکل تمیز می کنند. با فرچه ی برقی می توان خانه و محل کار را برق انداخت و نظافتی بی نظیر  را تجربه نمود. به علاوه این فرچه ها شما را از خرید انواع دیگر فرچه بی نیاز می سازند.

فرچه برقی

کار با فرچه برقی

فرچه شست و شوی توالت

از این برس ها همانطور که از اسمشان پیداست برای شستن سرویس های بهداشتی استفاده می شود. سری فرچه نظافت منزل از نوع توالتی غالبا از الیاف پلاستیکی بوده و می تواند به راحتی و بدون ایجاد خط و خش توالت های سرامیکی را تمیز کند. این فرچه ها همیشه در یک استند پلاستیکی قرار می گیرند. برای جلوگیری از آلودگی بهتر است هر چند وقت یک بار نسبت به تعویض فرچه های توالت اقدام کرد. برای خرید فرچه توالت می توانید روی لینک کلیک کنید.

خب تا اینجا در مورد شش مدل فرچه ی تولید شده برای نظافت منزل صحبت کردیم و کاربرد و مزایای هر یک را به صورت جداگانه بیان کردیم. حالا بیایید کمی راجع به این صحبت کنیم که اصلا چرا در این زمان افراد هنوز از فرچه دستی استفاده می کنند و چه ویژگی هایی باعث شده که فرچه در چرخه ی تولید به قوت خود باقی بماند.

چرا هنوز از فرچه دستی استفاده می شود؟

گاهی روی مبل، فرش، زمین و سرامیک لکه هایی وجود دارد که به راحتی قابل پاک شدن نیستند. در چنین مواقعی فرچه های دستی با قدرت فوق العاده ای که در لکه زدایی دارند به کمک ما می آیند. این فرچه ها لکه ها را به سادگی از روی مبل، فرش، پتو، زمین و سرامیک  پاک کرده و تجربه ی یک نظافت برق آسا را محقق می کنند.

چه فرچه ای برای مبل و فرش مناسب تر است؟

حتما برای اینکه موقع شستشو آسیب کمتری به لوازم منزل تان وارد شود دنبال فرچه نظافت منزل مناسب می گردید. باید گفت که اگر چنین هدفی را مد نظر دارید بهتر است صرفه جویی را فراموش کرده و از یک فرچه برای همه ی منظورها استفاده نکنید. همانطور که در بالا گفتیم، برای هر یک از وسایل منزل فرچه ی مخصوص به آن ساخته شده که بتواند بهترین کارایی را هم از جهت شست و شو و هم از جهت آسیب نزدن به آن وسایل داشته باشد.

در پایان

قدرت فرچه ها را در نظافت دست کم نگیرید و حداقل یکی از آنها را برای منزل خود تهیه کنید. این وسیله آنقدر در منزل کاربرد دارد که اصلا نمی توان نظافت را بدون وجود حداقل یکی از آنها تصور کرد.

سوالات متداول در مورد فرچه نظافت منزل

  1. فرچه چیست؟
    وسیله ای است مانند برس که از یک دسته الیاف بر روی یک دسته ی کوچک ساخته شده است.
  2. چند مدل فرچه در بازار وجود دارد؟
    در قدیم فقط یک مدل فرچه وجود داشت ولی اخیرا برای هر کدام از وسایل فرچه ی مخصوص به آن وسیله را تولید می کنند.
  3. فرچه ها چه کاربردی دارند؟
    از فرچه برای شست و شوی وسایل و لکه زدایی از آنها استفاده می شود.

 

محصولات دیگر ما