+(98)21 33567558 info@asemanplastic.com

انواع زمین شوی

امروزه با وجود تی ها کار نظافت بسیار برای شما آسان شده است. هم چنین با وجود انواع طی شستشو کمک مفیدی به ما می کند. ما تصمیم داریم در این مقاله ما را به طور کامل با انواع طی شستشو آشنا کنیم. انواع زیادی تی وجود دارد که هر کدام برای محیط مختلفی و کاربرد خواستی مورد استفاده قرار می گیرد. این تی ها شامل موارد زیر میباشد.

تی نخی یا تی رشته ای

تی نخی که نام دیگر آن تی مویی نام دارد، که یکی از پرکاربرد تی و مدل های مختلفی را دارد.چنانچه این طی در ساده ترین شکل ئ از نخ های ضخیم و محکمی تشکیل شده است. که یک میله به انتهای وصل شده است. این تی رشته ای به دلیل قدرت جذب بالای آب، بهترین گزینه برای انتخاب است.کاربرد طی نخی را بیشتر مکان های مانند کف مغازه، فروشگاه، سرویس بهداشتی عمومی و … مورد استفاده قرار میگیرد. توجه داشته باشید که این تی شست و شو آن کمی دشوار است. ولی از مزیت های این تی ارزان تر بودن نسبت به دیگر تی ها می باشد.

تی نخی

مزایای تی نخی

تی زمین شوی چرخشی

با پیشرفت در تجهیزات نظافت تی های زمین شوی چرخشی وارد بازار شد بسیاری از دغدغه ها نظافت گرا را کم کرد. با این نوع تی که دارای سطل می باشد که دیگر بدون نیاز حرکت دست میتوان آب تی را خارج کرد. این نوع تی کمک بسیار بزرگی در نظافت ساختمان ایفا می کند. کاربرد تی چرخشی در زیر شده است.

  1. نظافت کف سرامیک
  2. نظافت کفپوش سنگی
  3. نظافت سرویس بهداشتی
  4. نظافت کف حمام

حوله ای

طی حوله ای که یکی از پرطرفدارترین تی برای نظافت می باشد. چنانچه طی حوله ای انواع مختلفی دارد. البته این تی می تواند در بخش های مختلف ساختمان استفاده شود. این تی با دارا بودن یک سری حوله ای به گونه ای تهیه شده است که با کمترین فشار موجب پاک شدن لکه ها بر روی سرامیک و سنگ و کفپوش ها می شوند.

تی حوله ای

کاربرد و مزیت تی حوله ای

لازم است بدانید که تی حوله ای را به طور کلی تمامی تیم نظافت از آن استفاده می کنند. یکی از مزیت های تی حوله ای آن است که میتوان آن را در نظافت کف و دیوار ها به کار برد. حتی این تی را میتوان برای دیوار ها که رنگ های روغنی نقاشی شده استفاده کرد. البته کاربرد های اصلی این تی در زیر ذکر شده است

  • تمیز کردن دیوارهای کاشی و سرامیکی
  • تمیز کردن کف و دیوار حمام
  • تمیز کردن انواع کفپوش
  • تمیز کردن کف آشپزخانه

 اسفنجی

تی اسفنجی که یکی دیگر از تی های زمین شوی می باشد که دارای یک سری اسفنجی نرم بوده است این گونه تی به دلیل سبک بودن جابه جایی آن آسان است که در تمیز کردن کاشی و سطوح ناهموار نیز کاربرد ویژه ای دارد.

نکاتی برای تی اسفنجی

باید بعد از هر بار مصرف از تی اسفنجی آن را به کامل شستشو دهید از آنجایی که این تی مکان مناسبی برای رشد باکتری ها محسوب می شود باید پس از شستن آن را به عمودی در گوشه ای قرار داده تا به طور کامل خشک شود. سری این تی پس از مدتی فرسوده و کهنه شده و بوی نامطلوبی به خود می گیرد و در این باید اقدام به سری اسفنجی جدید کنید.

کاربرد های تی اسفنجی

از آنجایی که تی اسفنجی میتوان در موارد زیر به کار برد.

  • شستن کف آشپزخانه
  • شستن بالکن
  • شستن پاسیو
  • تمیز کردن های مختلف

 ماکارونی

این طی یکی از جدید ترین و پر کارآمدترین ابزار نظافتی است که یکی از مزیت های آن گردگیری سطوح می باشد. مواد اولیه این تی از مواد با کیفیت بوده و در قدرت جذب آب بی نظیر است که سری آن قابل تعویض بوده و در صورت نیاز و خراب شدن  سری تی را میتوانید تعویض کنید. یکی از مزایای این تی قابلیت جمع شدن و جدا شدن دسته تی است. که میتوانید این را به راحتی جمع کنید و فضای کمتری را اشغال کند.

تی شیشه شوی

این نوع تی یکی از ابزارهای معروف و مخصوص نظافت شیشه می باشد. شما تنها با مواد شوینده به راحتی با این تی می توانید شستشو دهید. با تی مخصوص شیشه ای به راحتی می توانیم آلودگی و کثیفی را از سطح شیشه جدا کنیم. یکی از مزیت های تی شیشه ای داشتن تیغه مخصوص لاستیکی بوده که از آن برای پاک کردن شیشه و خشک کردن شیشه استفاده می شود. باید بدانید که تیغه شیشه پاک کن که از جنس لاستیکی است، نقش مهمی در پاک کردن شیشه دارد در صورت که این تیغه بی کیفیت باشد پاک کردن شیشه را به خوبی انجام نمی دهد.

تی شیشه شوی

کاربرد تی شیشه شوی

تی کف روب

تی کف روب نخی که دارای پایه نگهدارنده فلزی و دسته آلومینیومی می باشد با وجود نخ پنبه ای  نقش خوبی را در جذب آب ایفا می کند معمولا از این نوع تی در هتل ها، مراکز اداری، سازمانها و… استفاده می شود.

مزیت تی کف روب

یکی از مزیت این تی، بافت زنجیره ای کامل بدون جدا شدن نخ است. دارای پایه فلزی مقاوم و دسته بلند 140 سانتی متر و نخ نرم است.

تی مسطح

این تی که یکی از پرکاربرد تی ها در بازار می باشد که اغلب برای نظافت روزانه و کف به کار می روند هم چنین باید بگوییم که این تی را اکثر نیروهای نظافتی برای تمیز کاری بیشتر استفاده می کنند. این تی را میتوانیم به سادگی و بدون نیاز به هیچ مهارتی می توانید از آن استفاده کنید. تی مسطح برای تمیز کردن سطحی خانه مناسبند. یکی از سوالاتی که در ذهن مردم است قیمت تی می باشد که باید بگوییم این تی نسبت به دیگر تی ها ارزان تر می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که درباره انواع طی شستشو در مقاله گفته شد می توانید با توجه کردن به نکات برای انواع تی ها برای نظافت استفاده کنید. هم چنین باید در خرید تی بسیار دقت کنید به معنا که برای چه بخشی تصمیم دارید از تی استفاده کنید.

سوالات متداول درباره انواع طی شستشو

  1. کاربرد تی اسفنجی چیست؟
    این تی در شستن کف آشپزخانه، شستن بالکن، تمیز کردن انواع کفپوش کاربرد ویژه ای دارد.
  2. مزیت تی ماکارونی چیست؟
    یکی از مزیت های این تی برای گردگیری مورد استفاده قرار می گیرد و یکی دیگر از مزیت آن قابلیت جذب بالای آب می باشد.
  3. کاربرد تی حوله ای چیست؟
    کاربرد این تی در تمیز کردن دیوار و کاشی و تمیز کردن کف حمام و آشپزخانه نقش مهمی را ایفا می کند.

محصولات دیگر ما