+(98)21 33567558 info@asemanplastic.com

روش صحیح تی کشیدن

از آنجایی که اگر شما حس کردید که زمین پایتان حالت چسبنده یا چسبناک شده زمان تی کشیدن آن فرا رسیده است. امروزه با استفاده از زمین شوی این کار بسیار آسان شده است. با ما همراه باشید تا به طور کامل با روش صحیح تی کشیدن آشنا شوید

مراحل قبل از تی کشیدن

ابتدا برای تی کشیدن باید محوطه را تخلیه کنید. زیرا با انجام این کار وسایل های مانند میز و صندلی ها جلوی دست و پای شما را نمیگیرند. اگر تصمیم دارید که تمام وسایل را تمیز کنید. ابتدا باید کف زمین تمیز باشد که اگر وسایلی رو روی زمین بیفتد از قبل تمیز باشد.

در اولین گام باید همه جا زمین را جارو بکشید و بضی از نقاط ممکن است به تی نیاز داشته باشد. بهتر است بدانید. که تی نقش مهمی در پاک کردن گرد و غبار و ذرات ریز و مو به جا میگذارد. باید توجه داشته باشید. اگر محیط را جارو نزید و تنها به تی خالی اکتفا کنید. و این امر جز زخمی کردن سطح و خش نتیجه ای نخواهد داشت

برای بهتر تمیز زمین باید درون یک سطل  کمی مواد شوینده و مقداری آب گرم بریزید و سپس آب را اندازه ی هم بزنید به طوری سر تی شور را در برگیرد و باید قسمتی از سطل را خالی بگذارید تا در هنگام قرار دادن طی درون سطل دچار مشکل نشوید. لازم است بدانید که از مواد شوینده طبق دستوری که بر روی برگه راهنما نوشته شده استفاده کنید.

مراحل قبل از تی کشیدن

نکات مهم قبل از تی کشیدن

در ادامه باید مقداری آب درون ظرف بریزید در حدی که آب بتواند کف کند نکته ای برای شما باعث سوال شده آن است که اگر مقدار بیشتری مواد شوینده بریزیم حتما بهتر تمیز می شود ولی این باور اشتباه است بلکه استفاده بیش از اندازه جز خراب کردن سطح زمین هیچ سود دیگری ندارد. برای تمیز کردن زمین هم میتوانید از مواد شوینده ظرف شویی استفاده کنید.

بهترین روش تی کشیدن

در مرحله باید تی را درون سطل که حاوی مواد شوینده می باشد فرو ببرید و کمی صبر کنید تا به طور کامل خیس شود. معمولا برخی از تی ها جنس آ نها سفت و برخی دیگر خشک است که کمی زمان می برد تا نرم شود. و سپس آب تی را چلانده به صورتی که مربوط باشد نه خیس. در ادامه از گوشه اتاق شروع به تمیز کردن کنید. چنانچه برای راحتی بهتر تی را از طول محیط حرکت دهید و اندکی به آن فشار وارد کنید تا زمین را به بهترین نوع تمیز کند.

و مجددا تی را درون سطل آب قرار داده و آن را بچلایند و سراغ قسمت دیگر اتاق روید نکته ای برای تمیز کردن برای سطوح چوبی حائز اهمیت می باشد آن است که تی را به صورت عدد 8 انگلیسی حرکت دهید در نتیجه اگر با یک بار تی کشیدن تمیز نشد. آن ناحیه را دو بار تمیز کنید.

بهترین روش تی کشیدن

درست ترین روش تی کشیدن

نکات مهم برای تی کشیدن

زمانی زمین را تی کشیده اید از قدم گذاشتن بر روی آن خود داری کنید. زیرا در صورت رعایت نکردن همه گرد و غبار چسبیده به کفش شما به زمین می چسبد. که باعث آلوده شدن زمین میشود. چنانچه میتوانید برای زودتر خشک شدن زمین، در و پنجره ها را باز کنید. و در آخر لوازمی را که اتاق به جای دیگر برده بودید که جای قبلی خود باز گردانید.

یکی موارد مهمی که در شستن خود تی مهم می باشد آن است، زمانی که کاراتان به اتمام رسید تی را جایی آویزان کنید تا کاملا خشک شود. چنانچه اگر تی را درون سطل باقی بماند شروع به پوسیدن می کند و بوی بدی میگیرد. البته باید را تی را طوری آویزان کنیم که آب به راحتی از آن خارج شود. و آب کثیف درون سطل را در یک توالت تخلیه کنید توصیه میکنیم آن را در سینک نریزید چون دیگر کف سینک آلوده نمیشود.

نکات مهم در تی کشیدن پارکت و لمینت

نکات قابل توجه در تی کشیدن در پارکت ها

تی های رشته ای صرفا با فیبر طبیعی ساخته شده اند. که بهترین توع از تی ها می باشد. ولی برای محیط های کوچک بهتر است از تی های اسفنجی استفاده کنید. توجه کنید که آب تی را باید مرتبا عوض کنید. هم چنین از چلاندن طی با دست اکیدا خودداری کنید. زیرا ممکن است در لابه لای آب شیشه خورده جمع شده باشد. از موارد مهم تر آن است که از مواد شوینده اسیدی برای زمین های سنگی استفاده نکنید.

نکات مهم در تی کشیدن پارکت و لمینت

برای تی کشیدن پارکت ها باید درون سطل آب ولرم بریزیم و قبل از طی کشیدن خلا بین کاشی را جارو می کنیم و در انتها با استفاده از تی کف زمین را تمیز می کنیم زمانی که کف کاشی ها تمیز می کنید مطمئن شوید که قسمت های آسیب دیده کاشی که در آن گرد و غبار جمع شده به خوبی تمیز شده است

سخن پایانی

طی کشیدن مهارتی است که در عین سادگی لازم است در مورد آن یک سری نکات را رعایت کنیم. در واقع با رعایت این نکات می شود تمیزی بیشتری را در مکان مورد نظر شاهد بود. به هر صورت ما در این مقاله به طور کامل با روش صحیح تی کشیدن آشنا شدیم. فقط لطفا به خاطر داشته باشید بهتر است برای صحیح طی کشیدن این مقاله را به طور کامل بخوانید و سپس نسبت به این امر اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. برای روش صحیح تی کشیدن باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟
    باید تی را به درون آب قرار دهیم به صورتی که مرطوب شود و سطوح چوبی به صورت 8 انگلیسی تی کنیم.
  2.  برای استفاده درست از تی چه باید کنیم؟
    باید بعد از اتمام کار آن را شست و شو دهیم  و به گونه ای آن را آویزان کنیم که بتواند آب به راحتی از آن خارج شود.
  3. چه نوع از تی هایی برای زمین شوی راحت تر است؟
    برای استفاده بهتر و راحتر تی رشته ای را انتخاب کنید. ولی می توان گفت که تمام طی ها در جای خود مناسب و کاربردی هستند.

محصولات دیگر ما