+(98)21 33567558 info@asemanplastic.com

تمیز کردن شیشه با طی

شیشه یکی از مهم ترین بخش های نظافت در خانه و مغازه و … می باشد. بصورت کلی تمیز بودن شیشه های می تواند بیانگر این باشد که شما فردی هستید که به نظافت اهمیت می دهید یا خیر. شیشه و پنجره کثیف ظاهر کلی منزل و ساختمان را خراب می کند. اگر در شست و شوی شیشه تعلل داشته باشید بعدها برای تمیز کردن آن با سختی و چالش مواجه می شود. برای پاک کردن لکه ها از روی شیشه ها میتوانید از پاک کننده های خانگی و طبیعی استفاده کنید. شست و شوی شیشه مانند نظافت کلی منزل بهتر است دارای قواعد و برنامه منظم باشد. در این مقاله می خواهیم با هم در مورد تمیز کردن شیشه با طی مانند تی حوله ای صحبت کنیم.

برای نظافت و شست و شوی نمای شیشه ای ساختمان یا خانه میتوانید از سطلی پر از آب استفاده کنید و آن را با محلول های شست و شو ترکیب کنید. این پروسه باعث می شود تمامی کثیفی ها، گل ها و خاک ها از روی شیشه پاک شوند. سپس باید آب و محلول ضدعفونی کننده را هم بزنید و طی را درون سطل قرار داده و سپس شروع به پاکسازی شیشه کنید. برای این کار میتوانید از انواع طی مناسب با کارتان مانند طی نخی یا طی اب خشک کن استفاده نمایید. اگر روی شیشه اجسامی مانند چسب وجود دارند که به راحتی کنده نمی شوند. بهتر است از کاردک های تیز استفاده کنید یا اگر خیلی مقاوم بود می توان از تینر و دستمال استفاده کرد

تمیز کردن شیشه با طی در ساختمان های بلند

در این موارد میتوان بجای استفاده از داربست از طناب استفاده کرد. در این روش می توانید فرد مورد نظر با طناب از پشت بام به پایین بفرستید تا بتواند به نظافت شیشه ها بپردازد. البته در این مورد عجله نکنید و با مراکز و شرکتهای نظافتی تماس بگیرید تا نظافت امنی را داشته باشید. رعایت نکردن اصول تمیزکاری در ارتفاع میتواند برای شما خطر ساز باشد. برای نظافت شیشه و پنجره شیشه ساختمان هم میتوان از واترجت استفاده کرد هم روش دستی. باید با توجه به نما و شرایط ساختمان بهترین تصمیم را گرفت.

نظافت شیشه با طی

در برخی ساختمان های میتوان بجای استفاده از داربست فرد را با طناب مهیای نظافت کرد

 روش دستی

در این روش از طی مناسب مانند تی نخی میتوانید به همراه محلول مناسب استفاده کنید. توجه کنید که این روش مناسب برج هایی است که نمای آنها شیشه ای سنگی و آجری است. پیش از شروع روش دستی می توانید به بازار بروید یا از طریق سایت های فروشگاهی مانند آسمان پلاستیک بهترین تی را برای این کار انتخاب کنید. همچنین پیش از شروع پروسه تمیزکاری دستی باید محلول مناسب به میزان کافی داشته باشید

دستگاه واتر جت

اگر نمای کل ساختمان از شیشه باشد بهتر است از دستگاه واترجت استفاده کنید. در این روش خیلی به استفاده از طی آب جمع کن یا تی نخی ندارید. ولی میتوانید بعد از انجام پروسه برای خشک کردن محل از تی نخی یا طی شیشه شور استفاده کنید. فشار آب دستگاه واتر جت بسیار بالاست و نباید از آن برای شست و شوی شیشه های معمولی استفاده کرد. چون می تواند شیشه های معمولی را بشکند. اگر می خواهید با بهترین وسایل نظافت خانه آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

انواع روش های شستشوی نمای شیشه ای ساختمان

  • استفاده از داربست
    در صورتی که نمای ساختمان به گونه ای باشد که در آن نتوان از روش های دیگر نظافت در آنها استفاده کرد از داربست استفاده می شود. همچنین بعد از اتمام نظافت میتوان با استفاده از طی نخی و تی آب خشک کن نما را پاکسازی نهایی و خشک کرد. این روش جز گران ترین روش ها نظافت نمای ساختمان است.

    استفاده از داربست برای شستشوی شیشه

    برای نظافت شیشه ساختمان های بلند از داربست استفاده می شود

  • استفاده از کلایمر
    کلایمر وسیله است که کارکرد آن شبیه به بالابر است. در این روز ها و با پیشرفت تکنولوژی انواع این دستگاه برای مصارف و ساختمانهای گوناگون وجود دارد. کلایمر هم نوع دستی دارد هم اتوماتیک. این روش یکی از روش های ایمن است و با توجه نوع ساخت آن احتمال سقوط و اتفاق های ناگوار وجود ندارد. در کلایمر یک باکس وجود دارد که فردی که میخواهد شست و شو را انجام دهد داخل آن قرار می گیرد. درون باکس میتواند تمامی تجهیزات و وسایل خودش مانند تی را قرار دهد. تمیز کردن شیشه با طی در این روش نیز کاربرد دارد.
  • تمیز کردن شیشه با طی
    پیش تر در مورد کاربردهای مختلف تی ها مانند طی نخی در در رابطه با نظافت شیشه و پنجره صحبت کردیم. به غیر از طی نخی میتوان از تی های تلسکوپی نیز برای شست و شوی ساختمان های بلند استفاده کرد. این طی های دارای دسته بسیاری بلندی هستند و ارتفاع آنها نیز قابل تغییر است. در قسمت دسته این تی ها یک شلنگ وصل است که میتواند اب و مواد شوینده را به سر تی انتقال دهد. این وسیله بسیار گران است و بیشتر برای مکان های عموم بسیار بزرگ مانند فرودگاه استفاده می شود. اما برای برای شست و شوی مکان های کوچکتر بهتر است از روش های دستی و تمیز کردن شیشه با طی استفاده کرد.

اصول تمیز کردن شیشه با طی

  1. برای اینکه بتوانید نظافت دقیق و درستی داشته باشید باید نکات زیر را در دستور کار خود قرار دهید.
  2. برای تمیز انجام شدن پروسه نظافت شیشه ها بهتر است از بالا به پایین تمیز کاری را انجام دهید
  3. برای جلوگیری از باقی ماندن لکه ها بهتر است شستن شیشه های که در معرض تابش نور خورشید هستند را به روزهای ابری موکول کنید.
  4. استفاده از حوله میکروفیبر و همچنین طی حوله ای برای پاک کردن مناطق حساس توصیه می شود. تی حوله ای بدلیل پرزهایی که دارد کمک میکند بدونن خراشیدن شیشه پروسه نظافت به اتمام برسد.
  5. اگر حوله یا تی دم دستتان نیست بهترین جایگزین برای آنها روزنامه های باطله است.
  6. استفاده از طی شیشه پاک کن میتواند نتایج فوق العاده در نظافت داشته باشد.  با استفاده از طی حوله ای و شیشه پاکن میتوانید بدون دردسر شیشه های منزل را پاک کنید
  7. برای از بین بردن لکه های سرسخت بهتر است مواد شوینده را اسپری کنید

    نکات شستشوی شیشه ساختمان

    شستشوی شیشه ها بهتر است از بالا به پایین انجام شود

نتیجه گیری تمیز کردن شیشه با طی

در این مقاله با تاثیرات بسیار خوب تمیز کردن شیشه با طی آشنا شدیم. همچنین به این نتیجه رسیدیم از انواع طی مانند تی حوله ای یا تی نخی یا تی شیشه شور برای نظافت بی دردسر شیشه های داخل و نمای ساختمان استفاده کرد.

سوالات متداول تمیز کردن شیشه با طی

  1. از کدام مدل طی می توان برای نظافت شیشه داخل منزل استفاده کرد؟
    در کنار دستمال لطیف می توانید از طی حوله ای برای تمیز کردن شیشه داخل منزل استفاده کنید
  2. برای تمیز کردن نما و شیشه بیرون خانه چه نوع طی مناسب است؟
    از تی های تلسکوپی نیز برای شست و شوی نمای ساختمان های بلند استفاده کرد
  3. جهت شست و شیشه به کدام سمت مناسب تر است؟
    بهتر است برای جلوگیری از دوباره کاری از بالا به پایین نظافت را انجام دهید

محصولات دیگر ما