+(98)21 33567558 info@asemanplastic.com

معرفی بهترین مکان نگهداری طی و جارو

اخیرا کمد هایی طراحی شده اند که توانسته اند ما را از دردسر های نگهداری طی و مواد شوینده  نجات دهند. ما می خواهیم در این مطلب بهترین مکان نگهداری طی و جارو را به شما معرفی کنیم و مزایای آن را بر شماریم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی کمد مخصوص لوازم نظافتی

کمد لوازم نظافتی کمد های کم عمقی هستند که برای نگهداری طی و جارو و کلیه ی وسایل شوینده از آن ها استفاده می شود. این کمد ها معمولا در ابعاد مختلف به صورت سفارشی تهیه و در مکان مشخصی از خانه نصب می گردند.

معرفی کمد مخصوص لوازم نظافتی

مکان نگهداری طی و جارو

ویژگی های کمد مخصوص لوازم نظافتی

کمد های کم عمقی که مکان نگهداری طی و جارو و وسایل شوینده هستند، از ویژگی های زیر برخوردارند.

  • دسترسی آسان به لوازم نظافتی
  • نظم دادن به وسایل و شوینده ها
  • صرفه جویی در فضای منزل

در زیر در مورد هر کدام جداگانه توضیح خواهیم داد.

دسترسی آسان به لوازم نظافتی

این کمد ها را معمولا کم عمق طراحی می کنند. کم عمق بودن آنها سبب سهولت در دسترسی به وسایل می شود. در این کمد ها جای هر مدل وسیله به خوبی مشخص شده است. و با قرار دادن اسباب نظافتی و وسایل در این جایگاه ها می توان به راحتی از آشفتگی جلوگیری کرد.

در حقیقت در کمد های مخصوص لوازم نظافتی، شوینده ها اغلب در دو طبقه ی مجزا در بالاترین نقطه قرار می گیرند. سپس لوازمی مانند اسکاچ و دستمال گردگیری تقریبا در وسط کمد قرار داده می شوند. در آخر نیز وسایل دیگری مثل برس، فرچه، سطل و انواع طی و جارو همگی به ترتیب قسمت مرکزی تا پایین کمد را اشغال می کنند. مشخص بودن همین جایگاه ها سبب شده که این کمد ها بهترین مکان نگهداری طی و جارو باشند.

نظم دادن به وسایل و شوینده ها

زمانی که ما کمدی برای کلیه لوازم نظافتی در اختیار نداشته باشیم، این لوازم در هر گوشه ی منزل به صورت پخش و پراکنده قرار داده می شوند. ولی هنگامی که کمدی مخصوص به همه ی این وسایل در خانه تهیه کنیم، کلیه ی شوینده ها و وسایل نظافتی با نظم خاصی در جایگاه های خودشان قرار می گیرند و از بی نظمی و پخش بودن این وسیله ها جلوگیری می شود.

نظم دادن به وسایل و شوینده ها

نمایی از منظم شدن ابزار نظافتی با کمد مخصوص

صرفه جویی در فضای منزل

با تهیه کردن کمد های مخصوص لوازم نظافتی می توان در فضای خانه صرفه جویی کرد. زیرا در حالت عادی مکان نگهداری طی و جارو در منزل مشخص نیست. طی و جارو و مواد شوینده هر کدام به نوعی در یک گوشه از خانه پخش هستند و قرار گرفتن تمام این وسایل به صورت یکجا در یک کمد می توان آن فضاهای اشغال شده را کاملا آزاد کند.

 

انواع ابزار و لوازم نظافت

لوازم و ابزار مورد نیاز برای نظافت عبارتند از:

  • مواد شوینده
  • جارو و خاک انداز
  • تی نخی
  • سطل
  • اسکاچ
  • اسفنج
  • دستمال گردگیری
  • برس و فرچه

در ادامه ی مطلب، ویژگی ها و موارد استفاده از هر کدام از این لوازم را برای اطلاعات بیشتر خدمت شما بیان خواهیم نمود. پس همچنان با ما همراه باشید.

انواع ابزار و لوازم نظافت منزل

نمونه ای از تمام ابزار نظافتی منزل

مواد شوینده

مواد شوینده همان موادی هستند که خاصیت اسیدی یا قلیایی داشته و برای از بین بردن لکه ها و حذف آلودگی ها از سطوح مختلف به کار می روند. این مواد اغلب با نام های وایتکس، جوهر نمک، پودر، مایع شستشو و غیره شناخته می شوند. در کمد های مخصوص لوازم نظافتی مواد شوینده معمولا در قفسه های بالا این کمد که مکان نگهداری طی و جارو هم هست ، قرار می گیرند.

جارو و خاک انداز

جارو و خاک انداز وسایلی هستند که اکثرا برای جمع کردن انواع آشغال، خاک و گرد و غبار و غیره از روی زمین به کار می روند. با جارو می توان آشغال ها را درگوشه ای جمع کرد و با استفاده از خاک انداز آنها را از روی زمین برداشت. با وجود اینکه اکنون بسیاری از افراد برای این منظور از جاروهای برقی استفاده می کنند، ولی می توان هنوز هم جارو و خاک انداز های دستی در خانه های ایرانی کاربرد دارند.

طی

طی وسیله ای است که اغلب برای خشک کردن زمین مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که به عنوان مثال شما سرامیک های کف آشپزخانه را می شویید برای جمع کردن آب های باقی مانده روی سرامیک به طی نیاز پیدا می کنید. طی به خوبی آب های موجود روی زمین را به خود جذب می کند و با حرکت خود بر روی سرامیک سبب خشک شدن هر چه سریعتر زمین می شود.

مکان نگهداری طی و جارو در کمد مخصوص وسایل نظافتی حدودا از قسمت مرکزی کمد آغاز می شود و تا پایین ادامه می یابد. در این قسمت از کمد گیره هایی نیز برای نگهداری طی و جارو تعبیه شده است. برای خرید تی نخی از سایت آسمان پلاستیک روی این لینک کلیک کنید.

سطل

سطل ها در زمینه ی نظافت نقش مهمی را ایفا می کنند. زیرا با استفاده از سطل بسیار در مصرف آب صرفه جویی می گردد. همچنین سطل ها کار نظافت را راحت تر می کنند. زیرا برای نظافت سطوح و زمین کافی ست یک بار آنها را آب کنیم تا دیگر برای شستن طی به طور مداوم در رفت و آمد نباشیم.

اسکاچ

از اسکاچ معمولا برای از بین بردن کثیفی ها جرم ها از روی ظروف، اجاق گاز و وسایل مختلف استفاده می کنند. این ابزار کار شستشو را سریع تر کرده و کثیفی ها را بهتر از بین می برد.

نکته ی مهمی که در مورد این وسیله باید رعایت کرد این است که می بایست برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها،اسکاچ ها را هر 15 روز یکبار تعویض کرد. در کمد مخصوص لوازم نظافتی معمولا اسکاچ را در نزدیکی مکان نگهداری طی و جارو و درون سطل نگهداری می کنند.

اسفنج

اسفنج نیز در امر نظافت نقش مهمی را بر عهده دارد. اسفنج ها معمولا برای خشک کردن آب از روی شیشه و سطوح نرم به کار برده می شوند. قدرت آبگیری بالا از ویژگی بارز اسفنج هاست. بهترین مثال برای این وسیله زمانی است که اجاق گاز را اسکاج می کشیم. در این موقع برای پاک کردن کف و آب از روی اجاق از اسفنج استفاده می کنیم.

اسفنج نظافت منزل

نمونه اسفنج نظافت منزل

دستمال گردگیری

دستمال های گردگیری همانطور که از اسمشان پیداست برای حذف گرد و غبار به کار می روند. به واسطه ی این دستمال ها می توان گرد و خاک ها را از روی شیشه، میز، تلویزیون و سطوحی از این قبیل پاک کرد. همچنین این دستمال ها تا حدودی از قابلیت خشک کردن نیز برخوردارند.

این دستمال ها معمولا روی آویز هایی بالای مکان نگهداری طی و جارو قرار می گیرند. در این جایگاه دستمال هم می تواند خشک شود و هم دسترسی آسانی داشته باشد.

برس و فرچه

معمولا سطوح سنگی مانند توالت، روشویی، کف حمام و غیره را به وسیله ی این فرچه ها تمیز می کنند. این وسیله اغلب برای شستن کثیفی ها و لکه های سخت استفاده می شود. همچنین برس و فرچه برای شستن فرش و پتو نیز کاربرد دارند.

کلام آخر

ما تمام لوازم نظافتی را اینجا برای شما نام بردیم. همانطور که مشاهده کردید تعداد آنها زیاد است و اگر کمدی مخصوص این وسایل نباشد پراکندگی آنها بسیار آزار دهنده خواهد بود. پس سعی کنید با سفارش دادن کمد مخصوص لوازم نظافتی به این آشفتگی و بی نظمی در منزل سر و سامان دهید.

سوالات متداول بهترین مکان نگهداری طی و جارو

  1. مکان نگهداری طی و جارو چیست؟
    بهترین مکان برای نگهداری این وسایل کمد مخصوص ابزار و لوازم نظافتی است.
  2. کمد مخصوص لوازم نظافتی باید چگونه باشد؟
    این کمد می بایست برای تمام وسایل نظافتی، فضای کافی و طبقه ی مخصوص داشته باشد.
  3. لوازم نظافتی کدامند؟
    به ابزاری مانند طی، جارو، اسکاچ، دستمال و غیره که برای تمیز کردن کاربرد دارند، لوازم نظافتی می گویند.

محصولات دیگر ما